Dinsdag 21 Jan 2014

Communicatietips

Fantastisch dat je meedoet aan de Greenchoice Warme Truiendag van Het Klimaatverbond. Dé nationale actie om aandacht te vragen voor het belang van energiebesparing.

Door het hele land hebben gezinnen, bedrijven, universiteiten, gemeenten en hogescholen speciale acties op touw gezet.

Kun je nog wel wat inspiratie gebruiken of zoek je naar tekst & beeld om de dag onder de aandacht te brengen. Hier vind je het!

Greenchoice Warme Truiendag Toolbox

Tip: Volg de Greenchoice Warme Truiendag  ook via Facebook & Twitter om op de hoogte te blijven en om je successen te delen!

  1. Hier kun je voor jezelf, je school, je gemeente of organisatie een gepersonaliseerde poster aanmaken met je eigen (organisatie)naam erin!
  2. Daarnaast is het mogelijk om je eigen Greenchoice Warme Truiendag foto te uploaden en zo een gepersonaliseerde fotokaart te maken, te delen en mooie prijzen te winnen!
  3. Verder kun je digitale boomerang kaarten versturen.
  4. Doe inspiratie op voor acties
  5. Tot slot zijn er speciaal voor kledingwinkels en -ontwerpers Greenchoice Warme Truiendag kledinglabels te downloaden.

Zo wordt het wel heel gemakkelijk en leuk om anderen te laten zien dat je meedoet aan de nationale energiebesparingsactie op vrijdag 7 februari 2014: de Greenchoice Warme Truiendag!

Over de Greenchoice Warme Truiendag

Op of rond de verjaardag van het Kyotoprotocol wordt heel Nederland elk jaar opgeroepen om de verwarming een graadje lager te zetten en warme kleding aan te trekken. Voor 2014 is gekozen voor vrijdag 7 februari. De warme trui staat symbool voor alles wat mensen zélf kunnen doen om energie te besparen. Hoe simpel en logisch is het immers om je warm aan te kleden als het weer daarom vraag in plaats van de thermostaat hoger te zetten? Deze simpele actie heeft een groots effect: elke graad lager bespaart namelijk maar liefst 7% energie, dus CO2-uitstoot. 

De insteek is dat mensen aan het denken worden gezet, proefondervindelijk vaststellen dat het een hele gemakkelijke actie is zonder verlies van comfort en dat het energiekosten bespaart. Het uiteindelijke doel is dat mensen na de Greenchoice Warme Truiendag de bewuste keuze maken om zich energiebewuster te gedragen en dat dit gedrag routine wordt.

Het Klimaatverbond, een netwerk van lokale overheden dat werkt aan effectief klimaatbeleid, is de Nederlandse initiatiefnemer van de Warme Truiendag en zij organiseerde deze actie van 2007 tot en met 2012 zelfstandig. Vanaf 2013 organiseren Greenchoice en Het Klimaatverbond de dag samen en heet het de Greenchoice Warme Truiendag.

Op www.warmetruiendag.nl kunnen bedrijven, overheden, particulieren, onderwijsinstellingen en NGO's zich aanmelden als deelnemer.

Warmetruiendag is een actie van © Klimaatverbond Nederland. Alle rechten voorbehouden. | Colofon | Disclaimer | Privacy